
Respiració Empagénica
Des de els seus inicis, al 1976, milers de persones en múltiples llocs del mon han utilitzat aquesta técnica amb impactants resultats terapèutics. La Respiració de Síntesis (R.S.) inspirada en la Respiració Holotròpica de Stanislav Grof, és una de les més poderoses i eficaces tècniques de psicoteràpia experiencial i d’autoexploració profunda existents en el camp de la psicologia Transpersonal.
Aquesta, es basa en la hiperventilació, i està associada a les músiques evocatives, el treball corporal i la realització de mandalas. Sintetitza antigues tradicions espirituals i el simbolisme universal amb les més recents descobertes sobre el funcionament del cervell.
A qui va adreçat?
Es recomana en situacions d’angoixa o ansietat, sensació de malestar en lo quotidià, estats depressius, recuperació d’addiccions, crisis vitals, fòbies, situacions traumàtiques (abusos, violència familiar…). Y també a aquells que desitgin aprofundir en l’autoexploració, l’autodescoberta, el despertar espiritual i l’ampliació de la consciència.
En els estats holotròpics podem transcendir els estrets límits del ego corporal i aspirar a la nostra identitat plena. STANISLAV GROF, El futuro de la psicología
Més informació
La R.S. normalment es realitza en format grupal, encara que també es possible experimentar-la en sessions individuals. En el cas del treball grupal, aquest es porta a terme per parelles, i s’alternen els rols de la persona que respira i de la que cuida (qui exerceix aquest paper, té la responsabilitat de centrar la seva atenció compassiva en la persona que està respirant).
Durant les sessions de R.S. es poden experimentar
– Experiències sensorials i motores: sensació de formigueig o tetània, variació de la temperatura corporal, sensacions olfactives o auditives.
– Experiències biogràfiques: des de el naixement fins el moment actual
– Experiències perinatals: des de la gestació i embaràs fis el part. Es refereix a la activació d’una memòria cel•lular que ens informa dels avatars del propi part o “del part” en un sentit simbòlic
– Experiències transpersonals: que ens porten més enllà de les nostres identitats personals.
“Tinc la creença de què amb el temps la seva contribució serà considerada un gran do pel camp de la psicologia i pel guariment del món” JACK KORNFIELD, La sabiduría del corazón
Quins són els beneficis de la Respiració de Síntesi?
Permet activar el fantàstic poder de curació dels estats de consciència ampliada i integrar els diferents nivells de la mateixa. El seu principal propòsit és arribar a una major autocomprensió i trobar l’arrel dels problemes emocionals i psicosomàtics. A més a més, ens ajuda a alliberar aspectes de la personalitat que impedeixen un fluït desenvolupament dels talents i capacitats creatives que existeixen com potencial en cada ésser humà.
L’ús conseqüent d’aquesta eina posa al descobert els problemes enlloc d’encobrir-los, augmenta les possibilitats de arribar a una resolució autèntica d’aquests i condueix al nostre psiquisme com als nostres cossos, portem petjades de diferents esdeveniments traumàtics que no hem pogut elaborar i que són origen de símptomes i pertorbacions diverses.
Informació i contacte
Solen ser en dissabte de 10:00 a 19:00-20:00
IPTB (Institut de Psicología Transpersonal de Barcelona), c/ Granados 5 Bajos, 08017 Barcelona. Telf: 93.280.09.89
Inscripcions a info@transpersonal.cat